Appen Nära dig - behöver du hjälp?

Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Kolla gärna igenom dessa först. Du kan annars skicka in ett ärende med formuläret. För att vi ska kunna hjälpa dig, är det viktigt att du ger så utförlig information som möjligt. Kan du ta en skärmdump på problemet och skicka med är det ofta till stor hjälp.

Jag kommer inte in på appen - har jag rätt att använda den?

För att använda appen behöver du vara medlem i Kommunal och ha en mobiltelefon eller en surfplatta. 

Installera mobilt BankID för att använda appen

För att använda appen behöver du:

  • vara medlem i Kommunal
  • ha en mobiltelefon med mobilt BankID installerat.

Här finns det beskrivet hur du kommer igång med mobilt BankID

Mitt BankID verkar inte fungera

Här kan du testa om ditt BankID fungerar och få hjälp.

Jag godkänner att mina personuppgifter behandlas enligt Kommunals personuppgiftspolicy i det syfte formuläret avser (T.ex. anmälan, bokning, enkät eller prenumeration). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR.

Kontakta Kommunal

Har du frågor om medlemskap eller behöver du hjälp i något som rör ditt arbetsliv? Ring, så hjälper vi dig!

010-442 70 00Öppettider och andra kontaktvägar