Jag har bytt arbete eller vill uppdatera andra anställningsuppgifter, hur meddelar jag Kommunal?
Kommunal får inte automatiskt reda på om du har bytt arbete eller om din anställning har förändrats på något sätt. Du behöver därför själv kontakta oss för att vi ska kunna registrera nya uppgifter om arbetsgivare, inkomst och arbetsplats.
Ta kontakt med din din sektion eller Kommunals medlemscenter.
På Mina sidor kan du ändra:
- din yrkesstatus (till exempel föräldraledig, sjukskriven, i arbete eller arbetslös),
- din arbetsgivare,
- din anställningsform (till exempel vikariat eller tillsvidare),
- din sysselsättningsgrad (till exempel 100% eller 25%) eller
- din yrkesroll.
Du loggar in på Mina Sidor med BankID.
Har du inte tillgång till BankID?
Då kan du istället mejla in dina förändringar till oss på medlem@kommunal.se. Du behöver ha med följande information i ditt mejl:
- ditt namn
- ditt personnummer
- ditt ärende - vad det är du vill förändra? Till exempel arbetsplats, arbetsgivare, sysselsättningsgrad, lön och/eller anställningsform.
- vilket datum som ändringen börjar/slutar gälla
- ditt telefonnummer.