Hur gör jag en anmälan till AFA?

Du som är medlem i Kommunal - och som är anställd hos en arbetsgivare som har tecknat kollektivavtal med oss - omfattas troligen av avtalsförsäkring hos AFA Försäkring.

Om du vill anmäla sjukskrivning, arbetsskada eller föräldraledighet ska du göra det själv.

Du kan anmäla direkt på AFA Försäkrings webbplats eller använda AFA Försäkrings blanketter (blankett tar längre tid att handlägga för försäkringsbolaget).

Har du frågor om avtalsförsökringen, så kan du kontakta AFA Försäkring.

Tänk också på att din medlemsavgift i Kommunal kan förändras om du är sjukskriven eller föräldraledig. Uppge din aktuella inkomst på Mina Sidor.

Kontakta Kommunal

Har du frågor om medlemskap eller behöver du hjälp i något som rör ditt arbetsliv? Ring, så hjälper vi dig!

010-442 70 00Öppettider och andra kontaktvägar