Jeanette värvade flest medlemmar under årets första tertial!

Ombudet Jeanette Nordin värvade hela 11 nya kollegor på sin arbetsplats mellan 1 januari–30 april 2024! Därmed är hon den medlem som värvade flest medlemmar under årets första tertial. Jeanette arbetar på Länssjukhuset i Sundsvall, Kommunal fick chansen att uppvakta och intervjua henne.

Jeanette Nordin, vinnaren av "Värva en kollega" tertial 1 2024
Foto: Kommunal

Grattis Jeanette! Hur känns det här?

– Det känns väldigt ovant, jag var inte alls förbered på att det fanns ett pris att vinna för det första. Men det känns såklart superkul att det uppmärksammas och att mina kollegor får vara med och dela det här med tårta.

Du värvade ju flest nya medlemmar i hela Kommunal under första tertialen, hur gick du tillväga?

– Det var ju när Kommunal varslade om konflikt som jag uppmärksammade detta för mina kollegor, och verkligen försökte förklara för dem som inte var medlemmar att det är väldigt viktigt för att vi ska få ett bra avtal och att vi blir starkare tillsammans. Vi är en stor arbetsplats, och nu när vi fått fler som gått med i Kommunal så har vi 100 % organisationsgrad och det känns väldigt roligt.

–Jag tycker det är viktigt att engagera sig fackligt för att få det bra på arbetsplatsen, jag hoppas också att någon mer här på arbetsplatsen ska vilja bli ombud nu, så vi kan vara fler som hjälps åt.

Från Kommunal säger vi Stort grattis, Jeanette, och starkt jobbat!